tiistai 9. helmikuuta 2016

Viimeistä viedään

Toissapäivänä lähdettiin kolmen kundin kanssa muka katsomaan käärmefarmia, jonne yksi pojista oli keksinyt haluta. Hän ei kuitenkaan ollut vaivautunut tarkistamaan, onko paikka ylipäänsä auki, ja eihän se enää ollut :D Päätettiin hetken tuumimisen jälkeen kävellä chinatowniin noin puolen tunnin matka. Päädyttiin vierailemaan temppelissä, jossa on valtava kultainen buddha. Se oli hieno, ja vierailu maksoi vain 40THB eli euron. Siinä olikin koko Thaimaan visiittini ainoa temppeli :)

Chinatown oli koristeltu viimeisen päälle kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi. Punaista kaikkialla, paperilyhtyjä, paksu ruuan tuoksu ilmassa kun perheet kokoontuivat katukojuihin syömään aaton kunniaksi. Kaupat ja varsinaiset ravintolat olivat suljettuina, ja kun nälkä luonnollisesti lopulta yllätti, otettiin tuktuk takaisin hostellin lähelle ravintolaan.

Eilen sen sijaan lähdin yksikseni Siam Squaren alueelle tsiigaamaan valtavia ostoskeskuksia. Kävelin lähes neljä tuntia ympäriinsä ihmetellen ostoskeskusten kokoa ja ikkunashoppaillen, mitään en ostanut mukaan sieltä :D Kun olin lähdössä, pääsin näkemään uuden vuoden kunniaksi järjestetyn paraatin/esityksen isoine lohikäärmeineen kaikkineen. En lopulta illalla jaksanut lähteä Chinatowniin katsomaan pääjuhlaa joten oli ihan hauska juttu nähdä edes toi pieni esitys.

Ja tänään sitten vietin vihoviimeistä päivääni Aasiassa tällä reissulla. Olen ehkä vähän tunteellinen hölmö, mutta halusin mennä sinne mistä aloitettiin reissu alun perin Ninnin kanssa, nauttia vielä auringosta ja rentoutua perin pohjin. Kävin aamiaisella Buddy Beer -ravintolassa, jossa syötiin aamiaiset ekoina päivinä kolme kuukautta sitten. Pehmeät tuolit ja mikkijugurtit olivat entisellään :p

Sen jälkeen menin Buddy Lodge -hotellille kysymään, josko ulkopuolisetkin saavat käyttää uima-allasta. Koska altaalla oli tilaa, pääsin 200THB hinnalla sinne löhöämään koko päiväksi.
Jaksoin maata nelisen tuntia auringossa ja uida ja rentoutua. En olis voinut keksiä parempaa tekemistä viimeiseks päiväksi :) Nyt psyykkaan itseäni pakkaamaan rinkkaa lähtökuntoon huomisaamuksi. Käyn vielä nurkan takana syömässä tosi hyvää paikallista ruokaa ja kaipa koitan kömpiä ajoissa sänkyynkin.

En voi uskoa, et huomisiltana mun vieressä nukkuu mun viisi ihanaa kissaa (okei tod. näk. vain yksi, ne on tarkkoja reviiristään) ja vedän masun täyteen ruisleipää pikkusiskon kanssa. :p Mihin tää aika meni? :D