tiistai 15. joulukuuta 2015

Neonvaloja ja ruokakuvia

Terkkuja suurkaupungista! Saavuttiin Ho Chi Minh Cityyn, Vietnamin suurimpaan kaupunkiin, jossa asuu yli kaksi kertaa enemmän väkeä kuin koko Suomessa. Aamulla Phu Quocilta lähdettiin laivalla takaisin mantereelle ja Ha Tienistä  jatkettiin sleeperbussilla Ho Chi Minhin kaupunkiin.

Harmitti huomata, että Phi Quocin hostellin henkilökunta oli väittänyt, ettei nää bussit kulje yöaikaan. Kai kyseessä oli taas kielimuuri, mutta vaikka yritettiin tivata yöbussia niin ei muka ole. Kuitenkin matka kesti varmaan ainakin 8h, ja bussi oli selvästi tarkoitettu nukkumiseen. Oltais säästetty aikaa ja vähän rahaakin ku ois päästy yökyydillä.

Meni se matka silti näinkin, nukuin useemmat päikkärit ja näin sentään maisemia kun oli valoisaa :D Ja taukopaikalla oli hassuja kaloja akvaariossa!

Saavuttiin kuitenkin siis perille tänne ja napattiin taksi, jolla kesti vielä varmaan lähemmäs tunti sompailla skoottereiden ja muiden uhkarohkeiden tielläliikkujien seassa hostellille. Oltiin varattu tää etukäteen, näin sesonkiaikana on kuulemma fiksuinta tehdä silleen, vaikka normaalisti halvimman diilin yleensä löytää etsimällä paikan jalkaisin. Oon kuitenkin tyytyväinen, saatiin sängyt kai 18 hengen dormista 92 000 dongilla eli n. 3,7€ per naama :D

Kävin vielä syömässä tossa nurkan takana ja ihastelin parvekkeelta suurkaupungin hälinää. :D

Ja koska sain Facebookissa "huolestuneita" kysymyksiä mun ruokailusta tai sen puutteesta, laitanpa loppuun muutamia ruokakuvia reissun päältä :D Oon syönyt mm. ihanaa kalaa banaaninlehdessä, paikallisia nuudeli- ja riisipöperöitä, bbq-vartaita, lohisalaattia, hampurilaisia, ja tottakai evääks pitkillä bussimatkoilla pähkinöitä, sipsejä ja karkkia. Myös pari bisseä on tullut juotua matkalla, joten ei oo kaloreiden puutteesta kiinni :D Säännöllinen ruokarytmi, hikoilu, liikkuminen ja kuuma ilmasto vaan tekee ihmeitä kaksoisleualle :)